모세, 엘리야, 예수. 성서 언어에서 사람의 이름은 그의 성품을 나타냅니다. 이름은 그 소유자의 본질적인 성격의 표현입니다. 내가 과거에 말했듯이, 이 인물들은 인격이 아니다. 그들은 불멸의 영혼이 신으로 각성하기 위해 거쳐가는 영원한 상태이다. 이것은 영원한 영적 상태입니다.

오늘 밤의 주제를 이해하기 위해 잠시 뒤로 돌아가 보겠습니다. 아시다시피 성경은 하나님의 계획이며 계시를 통해서만 이해할 수 있는 것입니다. 밝혀졌다; 사실이야. 세상에서 가장 불가능해 보이는 것이 시간이 지나면 그 사실이 증명될 것입니다. 창세기는 성경의 씨앗입니다. 우리가 기억하는 바와 같이, 그 책은 “태초에 하나님”이라는 하나님으로 시작했으며, 그 책은 “이집트의 관에”라는 메모로 끝맺었습니다.

관 안에 있던 사람은 요셉이라고 불렀습니다. 요셉은 인간의 상상입니다. 그것은 신성한 상상을 가진 하나의 조직으로 이루어져 있지만, 여기서는 인간의 상상이 몸 안에 놓여 있습니다. 그는 형들에게 자기 몸을 이집트에 남겨두지 않겠다고 약속했습니다. 그들은 하나님이 그의 조상 아브라함과 이삭과 야곱에게 약속하신 땅으로 그것을 가지고 갈 것입니다. 그것은 형제 요셉이 요구한 형들의 서약이었습니다. 그것으로 성경의 씨드플롯인 책이 끝납니다.

그런 다음 창세기에 뿌린 씨의 전개를 향해 출발합니다. 다음 책은 출애굽기이며, 모세가 성경에서 처음 등장하는 곳입니다. 앞서 말했듯이 이름은 캐릭터의 표현입니다. 이름을 부르고 누군가 대답하는 것이 아니다. 그것은 단순히 그것을 지닌 사람의 성품의 진정한 표현입니다.

지금 우리는 바로의 딸이 모세가 강 위에 떠 있는 것을 보고 모세를 물에서 건져냈다 하여 이름을 모세라고 하였다고 합니다. 글쎄, 나는 그것을 부정하지 않을 것입니다. 그것은 모세라는 이름의 한 부분입니다. “끌어내다, 구하다, 가져오다”. 그러나 다른 이름, 다른 의미가 있습니다. 그녀는 이집트인이었고 소년은 바로의 궁정에서 자랐습니다.

모세라는 단어는 어근으로서 “태어나다”라는 동사에 대한 이집트어입니다. 그것이 바로 태어남을 의미합니다. 창세기에 어떤 것이 태어나고 사람 속에 묻혔습니다. 이 부분, 사람이라는 이 관에 완전히 담겨 있습니다. 그러나 이제는 깨어나야 합니다. 그것은 태어나야 합니다. 그리고 우리는 그가 그 일에 자원하지 않았다고 들었습니다. 그는 징집되었다. 이제 여기서 멈추고 이 사람은 나와 같은 당신과 같은 사람이 아니라고 말하겠습니다. 이것은 의식 상태입니다.

이 모든 문자는 의식 상태입니다. 그래서 모세는 지금 너희를 인도하고 나를 인도하며 세상의 모든 사람을 이집트라는 국가에서 인도하여 이집트에서 약속의 땅으로 인도하는 역할을 하고 있습니다. 모세는 사실입니다. 이 경우, 그 안에는 발아 형태의 이스라엘의 전체 미래 삶이 있습니다. 당신이 그에 관해 읽은 모든 수치가 우리 안에 들어 있습니다. 그는 선지자요 제사장이요 입법자요 왕의 그림자요 왕의 그림자요 승리자요 유배자요 도망자요 하나님의 사람이었습니다. 이들은 모두 모세라는 나라의 인물들이다. 이제 그는 우리를 인도하고 있습니다.

네빌 고다드.

Moses, Elijah and Jesus. In biblical language, a man’s name reveals his character. The name is an expression of the essential nature of its bearer. As I’ve said in the past, these characters are not persons—they are eternal states through which the immortal soul passes to awaken as God. These are eternal spiritual states.

To understand tonight’s subject, let us go back just for a moment. As you know, as I told you, the Bible is God’s plan, something to be understood only through revelation. It’s revealed; it’s true. What seems the most impossible thing in the world will prove itself true in time. The Book of Genesis is the seed plot of the Bible. As we remember, it began with God: “In the beginning God,” and the book ended on the note “in a coffin in Egypt.”

The one in the coffin was called Joseph. Joseph is human Imagination. It is of one tissue with divine Imagination, but here it is human Imagination placed into a body. He exacted from his brothers a promise that they will not leave his body in Egypt; they will take it up to the land that was promised by God to his forefathers, Abraham, Isaac, and Jacob. That was a pledge by the brothers, exacted by the brother Joseph. That ends the book, the seed plot of the Bible.

Then we start toward the unfoldment of the seed planted in the Book of Genesis. The next Book is Exodus, and that’s where Moses comes in for the first time in the Bible. As I told you earlier, a name is the expression of a character. It’s not something that you call a name and someone replies. It simply is a true expression of the character of the one who bears it.

Now we are told that Pharaoh’s daughter found Moses floating on the river, and she named him Moses because she drew him out of the water. Well, I will not deny that; that’s one part of the name Moses, “to draw out, to rescue, to fetch.” But, it has another name, another meaning. She was Egyptian, and the boy was raised in the courts of Pharaoh.

The word Moses is, as a root, the Egyptian word for the verb “to be born.” That’s what it means, to be born. Something is now to be born, and it is buried in man, in the Book of Genesis. It’s completely contained in this part, in this coffin called man. But now it must be awakened; it must be born. And we are told that he did not volunteer for the task; he was drafted. Now let me stop here and tell you this is not a man as you are, as I am; this is a state of consciousness.

All these characters are states of consciousness. And so Moses is playing the part now leading you, leading me, and leading everyone in the world, out of the state known as Egypt, taking us out of Egypt into the Promised Land. Moses is true. In this case, in him in germinal form is the entire future life of Israel. All the figures that you read concerning him are contained in us. He was a prophet, a priest, a lawgiver, a shadow of the king or a foreshadowing of the king, a victor, an exile, a fugitive, and a man of God. All these are figures in the state called Moses. Now he’s leading us out.

Neville Goddard